Παρατηρητήρια και διαχείριση κρίσεων στις σχολικές μονάδες

0
2717

Διαχείριση…κρίσεων στις σχολικές μονάδες

Η ΡΑΙΣΑ ΤΟ’ΣΚΑΣΕ
-«Ένας μεσόκοπος άντρας γύρω στα πενήντα, με φθαρμένα ρούχα και ένα μαύρο σακάκι, μπήκε μέσα. Έμοιαζε ξένος. Κοίταζε γύρω του σαν χαμένος, δεν τον είχα ξαναδεί στο σχολείο».
«Καλημέρα σας, είστε ο πατέρας της Ράισα;» ρώτησα βιαστικά.
«Όχι, ο θείος της…» μου διευκρίνισε διστακτικά. «Η Ράισα αγνοείται από χθες το βράδυ» πρόσθεσε χαμηλόφωνα, κοιτάζοντας κάτω.
-«Εμείς ειδοποιήσαμε το ‘Χαμόγελο του παιδιού’ . Μόνο αυτοί δέχτηκαν να το αναρτήσουν, δεν έχουν περάσει 24 ώρες από την ώρα που χάθηκε. Η Αστυνομία δεν θέλει να ανακατευτεί ακόμη», είπε.
-«Να πάτε στην Αστυνομία, να τους πείτε ότι έχουμε επικοινωνία μαζί της, και να τους δώσετε το προφίλ της ανιψιάς σας», ΄μικρή αλήτισσα΄, τον παρότρυνα. «Θα τους πάρω τηλέφωνο κι εγώ».
Τα παραπάνω αναφέρονται στο βιβλίο του συγγραφέα –εκπαιδευτικού «Η Ράισα το ‘σκασε» (εκδόσεις Πηγή), και αποτελούν ένα μόνο μικρό δείγμα των καταστάσεων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι δάσκαλοι και καθηγητές στις σχολικές αίθουσες και στα προαύλια των σχολείων…
Η ιστορία της Ράϊσα και της ξαδέλφης της που περιγράφεται στο βιβλίο του Γιώργου Κεραμιδά, αποτελεί μία ακόμη αφορμή για να μιλήσουμε ανοιχτά για μια σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί καθημερινά. Το πώς την αντιμετωπίζουν εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Σύμφωνα με μαρτυρίες των ίδιων των εκπαιδευτικών «ποσοστό 3-8% συναδέλφων καταφεύγουν στα ψυχοφάρμακα, ενώ τα τελευταία χρόνια είχε κορυφωθεί το κύμα των παραιτήσεων. Η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των πρωτοδιόριστών (23-25 ώρες) πρέπει να υποστηριχθεί με συμβουλευτικές δομές. Όμως το…mentoring επαφίεται στην καλή διάθεση των παλαιότερων συναδέλφων . Η θέσπιση του θεσμού του Σχολικού Ψυχολόγου είναι μια θετική κίνηση , ωστόσο θα πρέπει να επεκταθεί εκτός από τα ΕΠΑΛ και σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές ».
Παρατηρητήρια στα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας

«Να αναβαθμιστεί ποιοτικά η εκπαίδευση με ανθρωπιστική διάσταση και να δημιουργηθούν παρατηρητήρια Διαχείρισης Κρίσεων σε όλες τις σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας» , αυτό προτείνει ο Διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Κόπτσης.
Το παρατηρητήριο θα αποτελείται από τριμελή ομάδα σε κάθε σχολική μονάδα (τον διευθυντή και δύο μόνιμους εκπαιδευτικούς), μία τριμελή ομάδα σε κάθε διεύθυνση εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους εποπτευόμενους φορείς και μία επιτελική ομάδα σε επίπεδο περιφέρειας. Οι πρώτες δράσεις του Παρατηρητηρίου θα ξεκινήσουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και θα αφορούν την επιμόρφωση σε θέματα υγείας και παροχής πρώτων βοηθειών. Η δεύτερη δράση του Παρατηρητηρίου που θα ξεκινήσει πριν τα Χριστούγεννα θα αφορά στην αντιμετώπιση της σχολικής βίας και η τρίτη που προγραμματίζεται να ξεκινήσει τον Μάρτιο στη διαχείριση φυσικών καταστροφών. Παράλληλα θεσμοθετούνται επιμορφωτικά σεμινάρια για τους διευθυντές σχολείων, διάρκειας 4-20 ωρών.
Οι …manager των σχολικών μονάδων
Ένα από τα…δημοφιλέστερα επιμορφωτικά προγράμματα μεικτής μάθησης που διοργανώνει εδώ και χρόνια η Ένωση Ελλήνων Φυσικών σε συνεργασία με τα προγράμματα Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου , είναι αυτό της «Διοίκησης και Διαχείρισης Σχολικών Μονάδων».
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε:
• Εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων Α’/βάθμιας, Β’/βάθμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), αλλά και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Δ.ΙΕΚ, ΣΔΕ και ΚΔΒΜ)
• Διευθυντές και υποψήφιους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων
• Υποψήφια ή και ενεργά στελέχη της εκπαίδευσης
• Άτομα που επιθυμούν να ενταχθούν στο χώρο της διοίκησης της εκπαίδευσης
• Αναπληρωτές θέλουν μόρια για το σύστημα διορισμών
• Απόφοιτους ΑΕΙ που ενδιαφέρονται για τη θεματολογία του προγράμματος
Όπως εξηγεί ο Παναγιώτης Φιλντίσης, υπεύθυνος του επιμορφωτικού προγράμματος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, στόχος του επιμορφωτικού προγράμματος είναι «να προετοιμάσει τους εκπαιδευτικούς για την ανάληψη θέσης Στελέχους της Εκπαίδευσης, τόσο με την απόκτηση γνώσεων Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων, όσο και με τις κατάλληλες δεξιότητες για την αποτελεσματική διεκπεραίωση του έργου τους ως στελέχη της εκπαίδευσης»
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι συμμετέχοντες κατανοούν τις έννοιες «Διοίκηση», εξοικειώνονται με τα μοντέλα σχολικής διοίκησης, προγραμματίζουν , σχεδιάζουν και εφαρμόζουν πλάνο ανάπτυξης των εκπαιδευτικών , υιοθετούν και εφαρμόζουν αποτελεσματικά μοντέλα εκπαιδευτικής αξιολόγησης κ.ά Το διάρκειας 400 ωρών εκπαιδευτικό σεμινάριο περιλαμβάνει 13 θεματικές ενότητες.
Χρήσιμα links
https://kmaked.pde.sch.gr/site/
https://www.eef.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.