ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΕΒΕΖΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ !

0
1876

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Γράφει ο Γιάννης Κεσσόπουλος / [email protected]

Κάποτε, στον πηγαιμό Θεσσαλονίκη – Πρέβεζα, θα ήταν 1999, είχα την τύχη να πάρω συνέντευξη από τον Παύλο Βρέλλη, τον άνθρωπο που έφτιαξε λίγο έξω από τα Γιάννενα, στο Μπιζάνι, το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων Βρέλλη, μοναδικό στην Ελλάδα. Σπουδαίο όχι μόνο για τα κέρινα ομοιώματα, αλλά και γιατί ο αείμνηστος μας μαθαίνει ακόμη -και μετά το θάνατό του- ελληνική ιστορία.

Εκείνος, μεταξύ άλλων, μου αφηγήθηκε μια ιστορία, σεμνή, σεμνός κι εκείνος. «Κάποτε», μου λέει, «ήρθε ένας δικηγόρος από την Αθήνα, καλοντυμένος και φιγουρατζής και μου συστήνεται: τάδε τάδε δικηγόρος εξ Αθηνών». «Κι εγώ του απάντησα: χαίρω πολύ, καλλιτέχνης εξ επαρχίας».

Από τότε αυτή η λέξη, η λέξη επαρχία, μου αρέσει και μου αρέσει πολύ, πιο πολύ από τη λέξη περιφέρεια. Προτιμώ τη φράση «ελληνική επαρχία» παρά «ελληνική περιφέρεια». Η πρώτη έχει μια γνησιότητα, η δεύτερη με παραπέμπει σε έναν ανόητο νεοπλουτίστικο εξωραϊσμό, θαρρείς και όσοι κατοικούν στην ελληνική επαρχία είναι δευτεροκλασάτοι, χωρίς μυαλό και ικανότητες.

Σ’ αυτή λοιπόν την περήφανη ελληνική επαρχία, που την τριγυρνώ όσο πιο πολύ μπορώ, σε όλη την Ελλάδα, κάθε φορά ανακαλύπτω πράγματα που με συγκινούν. Από τη φύση την απείραχτη, μέχρι ένα μουσείο ή ένα εργαστήρι, όπου άνθρωποι μοχθούν, δημιουργούν, παλεύουν με τη γη ή με τον εαυτό τους, με την καθημερινότητα ή με την εξαίρεσή τους, με τη ρουτίνα ή με τη γνώση τους, στον ατελεύτητο αγώνα να ξεγελάσουν το ρυθμό του χρόνου, τον αργόσυρτο, άλλοτε τεμπέλικο, άλλοτε ανθρώπινο. Αυτοί οι άνθρωποι, λοιπόν, μου αρέσουν. Που δεν έχουν μια κρατική σκηνή και πάνε και φτιάχνουν το δικό τους θεατράκι, ας πούμε…

Κάτι τέτοιες σκέψεις μου γεννήθηκαν παρακολουθώντας την προ-γενική δοκιμή του έργου «Μ’ αγαπάς;» από τη θεατρική ομάδα «Γιατί όχι;», στη Θεοφάνειο αίθουσα Τέχνης της Πρέβεζας. Σ’ ένα από τα πλακόστρωτα στενάκια που οδηγούν από την αγορά στον Αμβρακικό. Εκεί, σ’ ένα θεατράκι όμορφο αν και παραμελημένο –γιατί άραγε;- είδα τη σκηνοθέτιδα Βιργινία Μπάκα, με σπουδές στο αντικείμενο, να δίνει τις τελευταίες οδηγίες, μία προς μία, σ’ έναν προς έναν, βήμα βήμα διδασκαλία, προς τους ερασιτέχνες ηθοποιούς της ομάδας: την Έφη, τον Κωνσταντίνο, την Κική, τη Δώρα, τη Τζο, τον Αποστόλη, το Σταύρο και τ’ άλλα παιδιά. Με μια οργάνωση και πειθαρχία που παραπέμπει σε καθαρό επαγγελματισμό. Τελευταίες πινελιές σε μια παράσταση που φτιάχνεται παρέα και φτιάχνει παρέα! Από ανθρώπους που ο καθένας έχει τη δουλειά του το πρωί αλλά το απόγευμα βρίσκει τον εαυτό του στην πρόβα, κι έτσι δεν αφήνει τη μελαγχολία της ελληνικής επαρχίας να νικήσει την ανάγκη για δημιουργικότητα. Κι αυτός είναι λόγος θαυμασμού.

Κι ύστερα παρακολουθήσαμε μια παράσταση που τίποτα δεν έχει να ζηλέψει από μικρές επαγγελματικές που παρακολουθούμε στις μεγάλες πόλεις. Στα σημεία είναι και αξιολογότερη. Κι αυτό είναι λόγος να παρακολουθήσουν οι Πρεβεζάνοι την παράσταση. Σκηνικά, σκηνοθεσία, επιλογή έργου, ηθοποιοί. Πως γίνεται αυτό; Αν το θέλεις, αν διαθέτεις αισθητική, αν έχεις αγάπη γι’ αυτό που κάνεις, κατακτάς εκείνη την ακαταμάχητη γοητεία του ερασιτεχνισμού που δίνει υπέροχα αποτελέσματα.

Αύριο, ξεκινά το δεύτερο από τα τρία Σαββατοκύριακά της παράστασης. Η πρεμιέρα πήγε πολύ καλά. Ο κόσμος γέμισε τη Θεοφάνειο και χάρισε πολλά καλά λόγια στους συντελεστές. Σε όσους τυχόν διαβάσετε αυτό το κείμενο, προτείνω ανεπιφύλακτα να δείτε την παράσταση!

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Η Νέα Θεατρική Ομάδα «Γιατί Όχι» δημιουργήθηκε το Νοέμβριο 2011 και το κοινωνικό θρίλερ «Μ’ αγαπάς;» (βασισμένο στο θεατρικό έργο αγωνίας «Nightwatch» της Lucille Fletcher) είναι η τέταρτη παράγωγή, που παρουσιάζει στο θεατρόφιλο κοινό της Πρέβεζας. Προηγήθηκαν το «Μην το πεις ούτε του μπαμπά» το 2012, το «Τρία τυφλά ποντικάκια» το 2013 και το «Ξενοδοχείο ο Παράδεισος» το 2014.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Ημέρες παραστάσεων: Σάββατο 16 Ιανουαρίου, Κυριακή 17 Ιανουαρίου, Σάββατο 23 Ιανουαρίου και Κυριακή 24 Ιανουαρίου στη Θεοφάνειο Αίθουσα Τέχνης.

Εισιτήριο 6 ευρώ

Ώρα Έναρξης: 21.15

Παίζουν (με σειρά εμφάνισης):

Ιλέιν: Έφη Παππά

Τζον: Κωνσταντίνος Ιωαννίδης

Έλγκα: Κική Παπαγιάννη

Άπλμπυ: Δώρα Μπάλλα

Μπλανς: Τζο Νάστα

Αστυν. Βανέλι: Σταύρος Ζώνιος

Χωκ: Χρήστος Γαριβάλδης

Ψυχίατρος: Αποστόλης Μουκάνος

Σκηνοθεσία: Βιργινία Μπάκα

Επιμέλεια Σκηνικών: Γιάννης Συρανίδης

Επιμέλεια Κουστουμιών: Γιάννης Συρανίδης

Επιμέλεια Μουσικής: Αλέξης Τέφας

Επιμέλεια Φωτισμού: Βασίλης Μάρκου, Πάνος Παππάς

Προηγούμενο άρθροΟ ΜΠΑΛΤΑΣ ΑΠΟΨΕ ΣΤΟ ΚΘΒΕ ΓΙΑ «ΜΑΚΜΠΕΘ» ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
Επόμενο άρθροΗ ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΤΗΣ ΕΡΤ3
Σπούδασα νομικά στο ΑΠΘ, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη (πολιτιστικός ρεπόρτερ, προϊστάμενος πολιτιστικού, συντάκτης ύλης πολιτικού, αρθρογράφος). Και διευθυντή τον αείμνηστο Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως πολιτιστικός συντάκτης κι έπειτα η free press «Karfitsa» στην οποία εργάστηκα ως διευθυντής από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες (Νομαρχία Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμος Δέλτα) και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού. https://www.facebook.com/gkessopoulos

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.