Α’ ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ: ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΧΩΡΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

0
668
Φωτογραφία: MOTIONTEAM

Φωτογραφία: MOTIONTEAM

Να μην ιδιωτικοποιηθεί το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ή απλώς να παραμείνει σε χρήση πολιτιστική; Ποιο είναι το αίτημα των φορέων που στεγάζονται σήμερα στον α’ προβλήτα;

Σύμφωνα με έγγραφο που απέστειλαν στον δήμαρχο Γ. Μπουτάρη στις 4 Απριλίου, οι επικεφαλής τους δηλώνουν ότι «πρέπει να διατηρήσει τον πολιτιστικό του χαρακτήρα» και ως εκ τούτου συντάσσονται «με την προσπάθεια του Δήμου Θεσσαλονίκης να εξαιρεθεί ο α’ προβλήτας από την επικείμενη συμφωνία ιδιωτικοποίησης της ΟΛΘ Α.Ε.». Το έγγραφο υπογράφουν οι διευθυντές Μαρία Τσαντσάνογλου (Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης), η Συραγώ Τσιάρα (Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης), ο Ηρακλής Παπαϊωάννου (Μουσείο Φωτογραφίας), ο Νότης Φόρσος (Μουσείο Κινηματογράφου) και ο αντιπρόεδρος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αχιλλέας Κυριακίδης.

Στις 11 Μαΐου, ο Γ. Μπουτάρης εξέφρασε δημόσια (και εγγράφως) το αίτημα προς το υπουργείο Ναυτιλίας ώστε να εξαιρεθεί ο α’ προβλήτας από τον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ, επικαλούμενος το παράδειγμα της Δραπετσώνας και την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Μάλιστα, ο ίδιος είπε ότι οι επενδυτές τον διαβεβαίωσαν πως δεν τους ενδιαφέρει ο συγκεκριμένος χώρος μιας και δεν περιλαμβάνει λιμενικές εργασίες. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος εκ των προτέρων τις διαθέσεις του ιδιώτη, πολύ περισσότερο που ο σκοπός των ανωτέρω φορέων –ως εποπτευόμενων από το ΥΠΠΟ- δεν είναι αμιγώς κερδοσκοπικός.

Η ανησυχία είναι εύλογη μιας και ο α’ προβλήτας δεν ήταν ανέκαθεν όπως τον γνωρίζουμε σήμερα.

Αντιθέτως, πέρασαν αρκετά χρόνια για να κατακτηθεί πραγματικά η «επέκταση» του κέντρου της πόλης μέχρι το Λιμάνι και σημαντικό ρόλο γι’ αυτό έπαιξαν οι εργασίες ανάπλασης που έκανε ο ΟΛΘ το 2013. Ο α’ προβλήτας χαρακτηρίστηκε ιστορικός τόπος το 1994 και τα κτίρια των αποθηκών 1, Α, Β, Γ και Δ κηρύχθηκαν διατηρητέα, ενώ το 2001 αποδόθηκαν σε πολιτιστική χρήση, μετά από μεγάλη πολιτική έριδα μεταξύ των υπουργείων Πολιτισμού και Ναυτιλίας, στεγάζοντας τους παραπάνω φορείς. Επίσης, ζωντανεύει μοναδικά κάθε Νοέμβριο και Μάρτιο στη διάρκεια των Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Ντοκιμαντέρ.

«Οι δραστηριότητες των φορέων αυτών, σε αγαστή συνεργασία με την ΟΛΘ ΑΕ, ανέδειξαν συνολικά τον προβλήτα α’ ως σημαίνοντα τόπο πολιτισμού, εμπλουτίζοντας σημαντικά την πολιτιστική και κοινωνική ζωή της πόλης» επισημαίνεται στην επιστολή. Κι αυτό δεν πρέπει να χαλάσει. Επ’ ουδενί. Είναι σημαντικό για τον πολιτισμό, για τον τουρισμό, για τον αστικό χώρο της Θεσσαλονίκης.

Προηγούμενο άρθροΓΕΜΙΖΕΙ «ΧΡΩΜΑ» Η F14 GALLERY
Επόμενο άρθρο«ΤΟ ΑΛΛΟ ΝΟΜΙΣΜΑ» ΑΥΡΙΟ ΣΤΗΝ ΕΡΤ3
Σπούδασα Νομικά, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη. Και διευθυντή το Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» την οποία διηύθυνα από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.