«Ράφτης κυριών» ο Αλ. Μπουρδούμης στο… γεμάτο θέατρο Αυλαία!

Με την πρώτη ματιά | Γράφει ο Γιάννης Θ. Κεσσόπουλος, [email protected]

Τι δουλειά έχει ένας «Φεντώ» στις θεατρικές σκηνές του σήμερα είναι μια καλή απορία. Αρκετοί θεωρούν ότι ο σκοπός μιας φάρσας είναι μόνο η ψυχαγωγία. Ότι ένα έργο του κορυφαίου Γάλλου δραματουργού Ζωρζ Φεντώ δεν έχει επαφή με τη σημερινή πραγματικότητα. Δεν είναι ακριβώς έτσι. Μέσα από έργα όπως ο «Ράφτης Κυριών», με εξέλιξη καταιγιστική, στα όρια της λογικής, της πλάκας και του γέλιου, με πόρτες που ανοίγουν και κλείνουν σε ρυθμό ενός γρήγορου μουσικοχορευτικού κομματιού, στην ουσία μπαίνει στο στόχαστρο η (καλή) κοινωνία και τα ήθη της: το κέρατο, το χρήμα, η συζυγική καταπίεση και τ’ αποτελέσματά τους.

Στο «Ράφτη Κυριών» που μετέφρασε και σκηνοθετεί ο Δημήτρης Μυλωνάς, ένας γιατρός που υποπίπτει σε ερωτικές ατασθαλίες με τις πελάτισσά του, αναγκάζεται να αλλάξει ρόλο με τον μπάτλερ του για να σωθεί από τη μήνι του συζύγου και εν συνεχεία να συστηθεί ως… ράφτης κυριών για να γλιτώσει. Μια σειρά από ψέματα, πλάκες, συμπτώσεις, αστείες σκηνές, άντρες με πιστόλια που θυμίζουν… πρόεδρο που εισβάλλει στον αγωνιστικό χώρο, μια αναφορά στο λόγο της Ζωής Κωνσταντοπούλου και μια ακόμη στο «ναι σε όλα στο μνημόνιο», βάζουν τον θεατή στην κλειδαρότρυπα ερωτικών και άλλων σχέσεων και προκαλούν γνήσιο γέλιο.

Στην πρεμιέρα που πραγματοποιήθηκε στο θέατρο Αυλαία την Πέμπτη 12/4/2018, ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης ως επιφανής γιατρός Ζεράρ Μουλινό ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στη σκηνή, με την κίνησή και την έκφρασή του. Ξεχωριστή παρουσία του Ευθύμη Μπαλαγιάννη ως μπάτλερ Ετιέν και του Γιάννη Σαμψαλάκη ως Ωμπέν.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι οι παραστάσεις συνεχίζονται με sold out κάθε μέρα, γέλιο και θερμό χειροκρότημα για τους ηθοποιούς και τους συντελεστές.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

Ο Ζεράρ Μουλινό, επιφανής γιατρός, είναι παντρεμένος με την Υβόν, ενώ παράλληλα διατηρεί ερωτική σχέση με τη Σουζάν, σύζυγο του Ωμπέν. Ο Ωμπέν απατά τη Σουζάν με τη Ρόζα, σύζυγο του Μπασσινέ, φίλου του Μουλινό. Ο Μουλινό προκειμένου να μπορεί ανενόχλητος να ζήσει τον παράνομο έρωτά του, νοικιάζει από τον Μπασσινέ ένα διαμέρισμα το οποίο μέχρι πρότινος λειτουργούσε ως ραφτάδικο κι εκεί κανονίζει να συναντήσει τη Σουζάν. Όμως μόνο την ησυχία του δεν θα βρει! Από το «αμαρτωλό» διαμέρισμα περνάνε νόμιμοι σύζυγοι και παράνομοι εραστές, μια πελάτισσα του πρώην ραφτάδικου η οποία επιμένει να της πάρει ο «ράφτης» Μουλινό μέτρα για το καινούριο της φόρεμα, η μητέρα της Υβόν, κυρία Αιγκρεβίλ, υποψιασμένη για τις πονηρές προθέσεις του γαμπρού της και φυσικά ο μπάτλερ του Μουλινό, Ετιέν, το πρόσωπο που θα ανακατώσει ακόμα περισσότερο τα νερά προκαλώντας ξεκαρδιστικές καταστάσεις.

Το κλασσικό σκηνικό περιβάλλον της φάρσας με τις πόρτες έχει την τιμητική του. Η χρήση της πόρτας δεν αποκτάει μόνο διακοσμητικό χαρακτήρα αλλά και δραματουργικό: το άνοιγμα ή το κλείσιμο της σηματοδοτεί όχι απλώς την είσοδο ή την έξοδο από το χώρο αλλά συνάμα την είσοδο ή την έξοδο στο γέλιο, την έκπληξη, την ανατροπή, την έκθεση, την αγωνία, την προσδοκία των ηρώων.

Το σκηνικό αυτό «πολυεργαλείο» χρησιμοποιείται με ευφάνταστους τρόπους για να μετατραπεί τελικά σε έναν άλλου είδους καθρέφτη που αντανακλά ξεκαρδιστικά τη ψυχική διάθεση των ηρώων.

Κι αν στο Ράφτη κυριών τα πρόσωπα και τα κοστούμια αλλάζουν, ποιος θα μπορούσε να αρνηθεί ότι και η δική μας εποχή δεν χαρακτηρίστηκε από εκείνον τον επιφανειακό καθωσπρεπισμό που τόσο εύστοχα και αστεία καυτηριάζει ο Ζωρζ Φεντώ με το έργο του;

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία-μετάφραση: Δημήτρης Μυλωνάς

Σκηνικά: Αμαλία Αντώνη

Κοστούμια: MILTOS

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Μουσική: Π. Κ.

Επιμέλεια κίνησης: Ειρήνη Κυρμιζάκη

Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου

Παίζουν:

Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Μουλινό

Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου: κυρία Αιγκρεβίλ

Ελένη Βαΐτσου: Ρόζα

Άννα Ελεφάντη: Σουζάν

Ευθύμης Μπαλαγιάννης: Ετιέν

Δημοσθένης Φίλιππας: Μπασσινέ

Ελεάνα Στραβοδήμου: Υβόν

Μαρία Χάνου: Πομπινέτ

Γιάννης Σαμψαλάκης: Ωμπέν

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Παραστάσεις: 15/4 (20.00), 19/4 (21.00), 20/4 (21.00), 21/4 (18.00 & 21.00) & 22/4 (20.00)

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 15€/ Προπώληση (έως 02/04): 12€, φοιτητικό/ άνω των 65 ετών: 12€/ Άνεργοι: 10€/ ΑμεΑ: 8€.

Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά

Προπώληση εισιτηρίων: Ηλεκτρονικά στο https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-aulaia/raftis-kuriwn/ και στο ταμείο του θεάτρου «ΑΥΛΑΙΑ», Πλατεία ΧΑΝΘ, τηλέφωνο: 2310237700. Ώρες λειτουργίας 10:30 – 13:30 & 17:30 – 21:00.

Advertisements
Προηγούμενο άρθρο5o Taratsa International Film Festival: Δηλώστε τώρα συμμετοχή!
Επόμενο άρθροΕπί σκηνής: Η επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα
Σπούδασα Νομικά, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη. Και διευθυντή το Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» την οποία διηύθυνα από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Τώρα, όλη η ψυχή για το thinkfree. Ούτως η άλλως, η μεγαλύτερη ατομική αντίσταση του ανθρώπου υπήρξε ανέκαθεν η ελεύθερη σκέψη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here