ΕΛ. ΣΙΑΡΑΒΑ: ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΚΑΠΑΝΙ!

0
2265
siarava2
Συνέντευξη στον Γιάννη Θ. Κεσσόπουλο
Η Ελεονώρα Σιαράβα από την ομάδα «Per Dance» μιλάει στο thinkfree για την Performance «Windowless» που θα λάβει χώρα στο 1ο Καπάνι Project αυτή την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου, στην κεντρική αγορά της πόλης, στο Καπάνι. Είναι η μεταμεσονύκτια performance που ανοίγει το project με μεγάλο ενδιαφέρον για τους νυχτερινούς επισκέπτες.

Πώς τα σώματα θα συναντήσουν τον τραχύ χώρο της αγοράς τις μικρές νυχτερινές ώρες;
Η αγορά κατά τη διάρκεια της ημέρας έχει μια ένταση, μια ζωηράδα, έχει χρώματα, φωνές, έντονες μυρωδιές, κινητικότητα, ανθρωποκεντρικές εικόνες που εναλλάσσονται.
Κλειστή, μένει με σκληρά και βαριά υλικά, αιχμηρά και ογκώδη αντικείμενα, σίδερα, γάντζους, γωνιώδη τελάρα. Αλλά και με έναν υποβλητικό φωτισμό στη νυχτερινή ησυχία που τα λειαίνει και τα απαλύνει. Γεμάτη και άδεια την ίδια στιγμή.
Τα σώματα έχουν καμπύλες, έχουν οργανικότητα, ευαλωτότητα, αρμονία, ανάσες, ατέλειες. Όπως έχουν και γραμμές, δυναμικές, δυνατότητα να διανοίγουν χώρους, νέα επίπεδα, να τσαλακώνονται αλλά και να μεταμορφώνουν τη δομική αρχιτεκτονική, να σπάνε την καθετότητα, να γεννούν εικόνες.
Συναντιούνται.
Γιατί θέλησες να εμπλακείς με το καπάνι project;
H συμμετοχή μου στο Καπάνι Project πηγάζει από το ενδιαφέρον για την site-specific performance που έχω αρχίσει να αναπτύσσω ως χορογράφος το τελευταίο διάστημα. Αποτελεί συνέχεια μιας σειράς από projectsπου έχουν παρουσιαστεί σε δημόσιους, μη θεατρικούς χώρους με στόχο να εμπλουτίσουν τη σωματική εμπειρία της καθημερινότητας.
Τον Οκτώβριο του 2015 παρουσιάστηκε στη Γερμανία στα πλαίσια του προγράμματος START Fellowship Program η παράσταση co-topia μέσα σε μια Γοτθική εκκλησία του 13ου αιώνα. Ακολούθησε το co-topia II στον εξωτερικό χώρο του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο του 2016.
Το Καπάνι
Project είναι μια διοργάνωση που στοχεύει στο να αναδείξει και να μεταμορφώσει την παλιά αγορά της Θεσσαλονίκης. Με το “windowless” ευελπιστώ ακριβώς αυτό, να υπαινιχθώ μια πραγματικότητα μέσα σε μια άλλη πραγματικότητα.
siarava1
Ποια η σχέση σου με την αγορά Βλάλη / Τι μνήμες έχεις;
Δεν έχω αυτό που λέμε «παιδικές μνήμες» γιατί αν και ζω αρκετά χρόνια στη Θεσσαλονίκη δεν έχω καταγωγή από εδώ. Οπότε αυτό το… μαγικό στοιχείο λείπει!
Σίγουρα πάντως την έχω στο μυαλό μου ως ένα μέρος με πολλή ζωντάνια, ένταση, αυθόρμητη επικοινωνία και αμεσότητα. Επίσης συνδεδεμένη με τη βασική ανθρώπινη ανάγκη για ανεπεξέργαστη τροφή. Και φυσικά είναι και ένας μικρόκοσμος πολύ ιδιαίτερος και με το δικό του παλμό μέσα στο κέντρο της πόλης.
Περίγραψέ μου τις πρόβες και την αρχική ιδέα!
Πριν πάρω την τελική απόφαση να συμμετέχω στο Καπάνι Project ήθελα να βεβαιωθώ ότι θα είχε νόημα να δημιουργηθεί μια παράσταση βασισμένη στον ίδιο το χώρο, μια καθαρά site specific παράσταση. Μετά από κάποιες επισκέψεις στην αγορά -και με άλλη ματιά πλέον-κατέληξα ότι θα με ενδιέφερε να αναδειχθεί με ένα τρόπο πέρα από τον προφανή, πιο εικαστικό, να απογυμνωθεί από τις εικόνες και τους ήχους που κουβαλά. Έτσι προέκυψε και η μεταμεσονύκτια παράσταση. Ακόμη, η σκεπαστή στοά της οδού Ασκητού έχει τo χαρακτήρα του ανοικτού και κλειστού χώρου ταυτόχρονα. Γι’ αυτό δουλέψαμε αρκετά με το στοιχείο της αντήχησης αλλά με έναν τρόπο σωματικό, κινητικό. Περισσότερο αφαιρετικά και λιγότερο εννοιολογικά.
Οι πρόβες ως επί το πλείστον πραγματοποιηθήκαν στη στοά Ασκητού βραδινές ώρες. Αυτό και για πρακτικούς λόγους αφού έπρεπε η αγορά να είναι κλειστή αλλά και γιατί θέλαμε να είμαστε όσο γίνεται πιο κοντά στη νυχτερινή ατμόσφαιρα. Στην ουσία η παράσταση είναι αποτέλεσμα επιτόπιας έρευνας, δημιουργήθηκε αμιγώς στον χώρο όπου και θα παρουσιαστεί.
Ο κόσμος/επισκέπτες θα πάρουν μέρος στις «φυγές» και τους «πειραματισμούς» του «Per Dance»;
Το Per_Dance είναι μια πλατφόρμα χορογραφικής έρευνας  που μελετά τις εφαρμογές θεωριών αντίληψης στη χορογραφία και είναι μέρος της διδακτορικής μου διατριβής. Έχει στόχο να συνδυάσει την καλλιτεχνική πρακτική με την ερευνητική διαδικασία (Practice Based Research).
Το “windowless” που θα παρουσιαστεί στο Καπάνι  δεν είναι διαδραστικό με την κυριολεκτική έννοια του όρου. Βασίζεται αρκετά στη γεωμετρική αντίληψη του χώρου, στους χωρικούς αλληλοσυσχετισμούς των σωμάτων και σε επαναλαμβανόμενα κινητικά μοτίβα που χτίζουν σταδιακά έναν εσωτερικό ρυθμό. Η αρχιτεκτονική της στοάς χαρακτηρίζεται από την αίσθηση του βάθους και της προοπτικής. Οιπειραματισμοίκαι οι φυγέςαναφέρονται κυρίως στη δημιουργία μιας αντιληπτικής πολυαισθητηριακής εμπειρίας.
Ο κόσμος αυτό που καλείται να κάνει είναι να αφεθεί στην κινητική δράση που θα ξεδιπλωθεί. Ενυπάρχει μια υποδόρια αφηγηματική χροιά, κάποιες απόπειρες εκφραστικότητας, αλλά ο καθένας τελικά μένει ελεύθερος να χτίσει τα δικά του νοήματα ή να εντοπίσει τις προσωπικές του αναφορές! Ευχαριστώ θερμά τις χορεύτριες Έλενα Τζανάβαλου και Φαίδρα Χαραλαμπίδου. Η συμβολή τους στη δημιουργία της παράστασης ήταν καθοριστική.
INFO
00.01 – 00.30 πμ / Site specific performance / Οδός: Στοά Ασκητού
Per_Dance (Ελεονώρα Σιαράβα)
«Windowless»

Σύλληψη/Κινητική Σύνθεση: Ελεονώρα Σιαράβα/ Per_Dance

Σε συνεργασία με τις: Έλενα Τζανάβαλου, Φαίδρα Χαραλαμπίδου

Ηχοτοπίο: Νεφέλη Δημητριάδη

Ενδυματολόγος: Μαριαλένα Χρυσογονίδου

www.perdance.com

Προηγούμενο άρθροΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ: ΤΟ ΑΛΑΛΟΥΜ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ
Επόμενο άρθρο«Η ΛΕΡΝΑΙΑ ΥΔΡΑ»: Ο ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΤΟΥ
Σπούδασα νομικά στο ΑΠΘ, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη (πολιτιστικός ρεπόρτερ, προϊστάμενος πολιτιστικού, συντάκτης ύλης πολιτικού, αρθρογράφος). Και διευθυντή τον αείμνηστο Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως πολιτιστικός συντάκτης κι έπειτα η free press «Karfitsa» στην οποία εργάστηκα ως διευθυντής από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες (Νομαρχία Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμος Δέλτα) και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού. https://www.facebook.com/gkessopoulos

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.