Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ Η ΑΓΕΛΑΔΑ

2
2193

Γράφει η Κατερίνα Νικολάου / [email protected]

Χτες βράδυ πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο Δάσους μια πολύ επιτυχημένη συναυλία του Θανάση Παπακωνσταντίνου. Το περίπου 4.000 θέσεων* Θέατρο Δάσους ήταν ασφυκτικά γεμάτο και το κοινό φάνηκε να απολαμβάνει (διαβάστε εδώ το σχετικό κείμενο του thinkfree) τον δημοφιλή συνθέτη, στιχουργό και τραγουδιστή καθώς και τους καλλιτέχνες που τον πλαισίωναν.

Το Θέατρο Δάσους (Σέιχ Σου) είναι μαζί με το Θέατρο Γης οι κύριες πηγές εσόδων του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, αφού εδώ και δύο χρόνια με το “Φεστιβάλ Δάσους” υπάρχει όλο το καλοκαίρι πλήθος καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων που ικανοποιούν το κοινό, συνεισφέρουν την πολιτιστική καλλιέργεια των πολιτών και είναι ένας καλός τρόπος να έχει έσοδα το ΚΘΒΕ όλο το χρόνο. Με λίγα λόγια το Θέατρο Δάσους είναι μια πολύ όμορφη και καλοσυνάτη αγελάδα που φέρνει πολύ και ποιοτικό γάλα και μάλιστα έχει και μελλοντικές προοπτικές για ακόμα περισσότερη παραγωγή.

Την καλή του αγελάδα όμως το ΚΘΒΕ ίσως αμέλησε ότι πρέπει να την ταΐζει. Δεν μπορώ αλλιώς να εξηγήσω την αλγεινή εμπειρία που προσφέρει ο χώρος σε τέτοιου είδους μεγάλα καλλιτεχνικά γεγονότα. Βέβαια για αυτό δεν φταίει αποκλειστικά το ΚΘΒΕ. Η ευθύνη επιμερίζεται σε τέσσερις παράγοντες: ΚΘΒΕ, διοργανωτής, τοπική αυτοδιοίκηση και κοινό.

Για την χτεσινή συναυλία του ΚΘΒΕ θα λάβει 8% επί των εισπράξεων σύμφωνα με το συμφωνητικό που υπέγραψε με τον καλλιτέχνη**. Πωλήθηκαν 1000 εισιτήρια πως 10 ευρώ. Στην προπώληση πωλήθηκε μεγάλος αριθμός εισιτηρίων έναντι 12 ευρώ ενώ στο ταμείο η τιμή ήταν 14 ευρώ. Δεδομένων των ατελειών και χονδρικά ας υποθέσουμε πως όλοι πλήρωσαν 10 ευρώ εισιτήριο. Επομένως η χτεσινή συναυλία είχε ακαθάριστα έσοδα 40.000 ευρώ. Αφαιρώντας το ΦΠΑ το ΚΘΒΕ έλαβε από αυτή τη συναυλία περίπου 2.500 ευρώ. Και αυτή συναυλία δεν ήταν η μοναδική sold out συναυλία. Και ο Γιάννης Χαρούλης έκανε πριν λίγες ημέρες δύο sold out εμφανίσεις στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Δάσους. Επομένως το Θέατρο Δάσους μπορεί να αποτελέσει μια καλή πηγή εσόδων για το ΚΘΒΕ. Θα μπορούσε στο πλαίσιο αυτό να δημιουργήσει καλύτερες συνθήκες για τους επισκέπτες.

 

Τα προβλήματα

Η ταλαιπωρία ξεκινούσε πολύ πριν μπει κανείς στο Θέατρο, το οποίο ήταν σαν αποκλεισμένο από όλους τους γύρω δρόμους λόγω του τεράστιου αριθμού αυτοκινήτων. Κάθε καλοκαίρι στις μεγάλες συναυλίες η στάθμευση γύρω από το Θέατρο Δάσους είναι μια ταλαιπωρία που κάθε φορά που την υφίσταμαι αναρωτιέμαι γιατί δεν κάθισα σπίτι μου ή γιατί δεν πήρα ταξί, λεωφορείο ή να έρθω με τα πόδια. Αλλά αυτό είναι ευθύνη του κοινού.

Στην είσοδο ο κόσμος ήταν στοιβαγμένος σε τεράστιες ουρές: μία για να αγοράσει εισιτήριο αν δεν το είχε πάρει από την προπώληση, μία για να του δώσουν φυσικό εισιτήριο αν το είχε αγοράσει ηλεκτρονικά, αφού δεν δίνεται η δυνατότητα εκτύπωσης από τον χρήστη και άλλη μία για να μπει στο Θέατρο. Αυτό ήταν ευθύνη ΚΘΒΕ που θα έπρεπε ίσως να επενδύσει σε ηλεκτρονική υποδομή με φορητά σκάνερ και των διοργανωτών.

Όσο δε περίμενε ο κόσμος σμήνη κουνουπιών σε μέγεθος πεταλούδας τον γάζωναν κανονικά μιας και η τοπική αυτοδιοίκηση έχει αποτύχει παταγωδώς να προστατέψει τους κατοίκους από τα κουνούπια. Αν παραπονιέται ο κόσμος μέσα στην πόλη, φανταστείτε τι γίνεται στο Δάσος. Γύρω από το Θέατρο Δάσους δε, πριν σε πνίξει η τσίκνα από τις καντίνες, μύριζε βασανιστικά ψοφίμι!

Στο χώρο του Θεάτρου Δάσους είχε παντού λακούβες με νερό από την πρωινή βροχή, αλλά και παλαιότερες με αποτέλεσμα μια απαίσια μυρωδιά μούχλας να πλανάται στους πίσω και κάτω χώρους (κυλικείο και τουαλέτες). Από τις πέντε τουαλέτες στις τρεις τουλάχιστον δεν λειτουργούσε το καζανάκι, επικρατούσε βρωμιά και δυσωδία ενώ λέξεις όπως “σαπούνι, χαρτί” έμοιαζαν ανέκδοτο. Βέβαια και οι πολίτες είμαστε απαράδεκτοι. Είδα 20άρη να κατουράει δημοσίως σε τοίχο του Θεάτρου.

Ευτυχώς η συναυλία σε αποσπούσε από τα κακώς κείμενα. Το κοινό ειδικά στα τραγούδια που είχαν να κάνουν με μετανάστευση (γιατί άραγε #irony) έδειχνε να ξεσπά.

Είναι κρίμα και άδικο μια τόσο καλή ιδέα όπως το Φεστιβάλ Δάσους να παρουσιάζει τέτοια προβλήματα αν θέλει να έχει αξιώσεις στον πολιτισμό. Γιατί πολιτισμός δεν είναι μόνο οι παραστάσεις.

 

 

* 3.894 αναφέρει η ιστοσελίδα του ΚΘΒΕ αλλά δεν γνωρίζω αν σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται οι όρθιοι στην αρένα

**το φετινό συμφωνητικό με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου δεν μπόρεσα να το εντοπίσω στη Διαύγεια, αλλά τα συμφωνητικά των Χαρούλη και Μαχαιρίτσα-Κότσιρα αλλά και το περσινό του Παπακωνσταντίνου αυτό ορίζουν ως αμοιβή.

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μερικές παρατηρήσεις ως εργαζόμενος στο ΚΘΒΕ αλλά και ως θεατής.Το θέατρο Δάσους και Γης το συντηρείς 10 μήνες και το δουλεύεις 2 δεν μιλάμε για αγελάδα πόσο μάλλον για ιερή…Δεύτερον το πάρκινγκ οι καντίνες(νόμιμες και παράνομες) και οι μυρωδιές από τον παρακείμενο ζωολογικό κήπο είναι θέματα τα οποία δεν μπορεί να τα λύσει το θέατρο αλλά θέματα δήμου, αστυνομίας και διεύθυνσης εμπορίου….Τρίτον χρησιμοποιούμε ΜΜΜ και όχι αυτοκίνητο και μετά το τέλος της συναυλίας ταξί( γιατί οι μπύρες είναι πολλές…) 4000 κόσμος και στην δεξίωση του Σαββίδη να πήγαινε κάποιος κάποια στιγμή και το σαπούνι τελειώνει και το χαρτί τελειώνει και οι τουαλέτες διαλύονται, πόσο μάλλον όταν έχεις να κάνεις με νέο κόσμο και σε κατάσταση διασκέδασης με ότι και αν αυτό συνεπάγεται…(ρωτήστε για τα παπούτσια και τα εσώρουχα που έχουν μείνει στα αζήτητα από Χαρούλη, Μάλαμα, κλπ συναυλίες) Οι ατελείωτες ουρές και τα σκάνερ είναι ευθύνη του διοργανωτή και όχι του χώρου. Και αφού σας αρέσει να ψάχνετε στην Διαύγεια παρακαλώ δείτε και τα έξοδα συντήρησης και ασφάλειας των θεάτρων. Όσων αφορά τις λακούβες ο χώρος είναι υπαίθριος και ασφαλτοστρωμένος σε μεγάλο βαθμό ίσως και περισσότερο από ότι θα έπρεπε( βλέπε Θέατρο Πέτρας χωμάτινο Βύρωνα χωμάτινο, Παπάγου χωμάτινο διότι είναι εγκατάσταση εντός περιαστικού δάσους, η λογική τσιμέντο να γίνει είναι μακριά από μένα). Ευχαριστώ για τον χώρο.
    υ.γ. Δεν είπατε τίποτα για την αστυνομία που 11.20 έρχεται για διατάραξη κοινής ησυχίας………..

  2. Αγαπητέ Δημήτρη, καταρχήν χαίρομαι που υπάρχει ένα σχόλιο από το ΚΘΒΕ. Φοβάμαι όμως ότι δεν διάβασες προσεκτικά το κείμενο όπου αναφέρω τον επιμερισμό τον ευθυνών σε ΚΘΒΕ, διοργανωτές, τοπική αυτοδιοίκηση και πολίτες. Και δεν κάνω πουθενά λόγο για “ιερή” αγελάδα. Σε ό,τι αφορά τα έξοδα συντήρησης, ως εργαζόμενος του ΚΘΒΕ γνωρίζετε καλύτερα από μένα πως για το λόγο αυτό επιχορηγείται το ΚΘΒΕ με 5.800.000€ τον χρόνο. Και αν η λογική ενός οργανισμού (τον οποίο σέβομαι, υπερεκτιμώ και προάγω με κάθε μέσο) ο οποίος διατείνεται ότι είναι ο κορυφαίος πολιτιστικός οργανισμός στην Ελλάδα* είναι “το μη χείρον βέλτιστο”, κάτι τέτοιο νομίζω πως αδικεί το ΚΘΒΕ.

    *http://www.ntng.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=25

    ΥΓ: Προσωπικά δεν είδα ποτέ αστυνομία στο Θέατρο Δάσους

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.