ΘΕΑΤΡΟ ΓΗΣ: ΚΡΙΘΗΚΕ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΚΙ ΟΜΩΣ… ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ!

0
2758

gis

Η έκθεση αυτοψίας της 15.2.2014 του καθηγητή Εδαφολογίας και Θεμελιώσεων του ΑΠΘ Χρ. Αναγνωστόπουλου είναι σαφής: «υπάρχει σαφές πρόβλημα» και «εάν κανείς αναλογιστεί ότι σε περίπτωση εκτάκτου γεγονότος (πχ σεισμού) μεγάλος αριθμός θεατών θα πρέπει να διαφύγει μέσω του διαδρόμου, ενώ παράλληλα λόγω των δονήσεων θα έχουμε σαφή αύξηση του κινδύνου των βραχοκαταπτώσεων, είναι φανερό ότι απαιτείται η άμεση λήψη μέτρων προστασίας».

Η έκθεση αυτή του 2014, που πραγματοποιήθηκε μετά από αναφορές των υπαλλήλων του Κρατικού Θεάτρου που εργάζονταν στο Θέατρο Γης, οδήγησε το τότε διοικητικό συμβούλιο του ΚΘΒΕ στην απόφαση να «κρίνει το Θέατρο Γης ακατάλληλο προς διάθεση για την πραγματοποίηση καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, μέχρι νεωτέρας». Μάλιστα, το θέμα δημοσιοποιήθηκε σε συνέντευξη Τύπου, το Μάιο του ίδιου έτους. Ωστόσο, οι εργασίες που πρότεινε ο καθηγητής δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ αλλά φέτος είδαμε το Θέατρο Γης να λειτουργεί σα να μη συμβαίνει τίποτε!

Σύμφωνα με τη σχετική έκθεση, ο καθηγητής διαπιστώνει «πολλά προβλήματα καταπτώσεων, με αποτέλεσμα να έχουν πληγεί μέχρι στιγμής οι φωτιστικές εγκαταστάσεις, οι αρδευτικές εγκαταστάσεις και η βλάστηση» σε διάδρομο που χρησιμοποιείται ως οδός διαφυγής. Τα καταπίπτοντα τεμάχια έχουν μέγιστες διαστάσεις περί τα 30 εκατοστά. Μάλιστα επισημαίνει ότι «υπάρχουν ασταθείς σφήνες σαφώς μεγαλύτερων διαστάσεων». Προτείνει δε την κατασκευή «φράκτη ανάσχεσης βραχοκαταπτώσεων», με κόστος περί τις 100.000 ευρώ.

Τότε το ΚΘΒΕ είχε απευθυνθεί με επιστολή στον υπουργό Πολιτισμού ζητώντας το σχετικό κονδύλι για την πραγματοποίηση του έργου, αλλά δεν υπήρξε καν απάντηση…

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Ρωτήσαμε για το θέμα τον πρόεδρο του ΚΘΒΕ Άρι Στυλιανού ο οποίος μας είπε: «Όταν ανέλαβε το νέο διοικητικό συμβούλιο, τον Αύγουστο 2015, ο τότε καλλιτεχνικός είχε αποφασίσει να ανοίξει το θέατρο. Ενημερώθηκα για το πρόβλημα που υπήρχε και προέβην σε κάποιες ενέργειες κάνοντας αυτοψία και ζητώντας γνωμάτευση του υπεύθυνου ασφαλείας του Θεάτρου. Έμαθα ότι υπήρχαν κάποιες μικρές πτώσεις κομματιών και είχαν γίνει ήδη κάποιες εργασίες. Αποκλείστηκε ο χώρος ώστε να μην πλησιάζει το κοινό στην περιοχή και ταυτόχρονα ζήτησα να γίνουν δοκιμές με ισχυρά ντεσιμπέλ».  

Νεότερη γνωμοδότηση δεν υπήρξε από τον καθηγητή Αναγνωστόπουλο ή άλλον εξειδικευμένο επιστήμονα, παρά μόνο «η γνωμοδότηση του υπεύθυνου ασφαλείας των θεάτρων».  

«Δεν είχα δει αυτή τη γνωμοδότηση αλλά είμαι πεπεισμένος ότι δεν υπάρχει κίνδυνος. Εξάλλου, έγιναν μεγάλες συναυλίες και δεν υπήρξε πρόβλημα» λέει στη thessnews (του Χαρούλη, του Μαζωνάκη, του Φραγκούλη, του Ρέμου και της Μαρινέλας). Και στην περίπτωση σεισμού, όπως αναφέρει η έκθεση αυτοψίας; «Εάν γίνει σεισμός σε οποιοδήποτε μέρος μπορεί να υπάρξει κίνδυνος» απαντά ο κ. Στυλιανού.

Τέλος, στην ερώτηση εάν σκοπεύει η διοίκηση να πραγματοποιήσει το προτεινόμενο έργο ασφαλείας, δηλαδή την κατασκευή φράκτη ανάσχεσης των βραχοκαταπτώσεων, ο πρόεδρος του ΚΘΒΕ απαντά: «Μακάρι να έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε το έργο. Το θέατρο έχει μεγάλη οικονομική δυσκολία».

Τα ερωτήματα βεβαίως είναι αρκετά:

  • Γνώριζαν οι παραγωγοί των εκδηλώσεων το θέμα;
  • Γιατί το Θέατρο άνοιξε χωρίς να ληφθούν τα προτεινόμενα μέτρα;
  • Ποιος πήρε την ευθύνη για τον αποκλεισμό μιας οδού διαφυγής του Θεάτρου;
  • Γιατί δεν υπήρξε αντίστοιχη με την αρχική απόφαση διοικητικού συμβουλίου που θα κρίνει το χώρο ως κατάλληλο;
  • Ποιος, εν ολίγοις, εγγυάται σήμερα την ασφάλεια των θεατών του Θεάτρου Γης;

Γ.ΚΕΣ.

Πρώτη δημοσίευση: εφημερίδα thessnews, φύλλο 9.7.2016

Προηγούμενο άρθροΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ – ΜΙΛΤΟΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤ-ΕΙΝ
Επόμενο άρθροΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΒΟΛΗ «CHINATOWN» ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
Σπούδασα Νομικά, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη. Και διευθυντή το Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως πολιτιστικός συντάκτης κι έπειτα η free press «Karfitsa» στην οποία εργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.