To ΝΟΗΣΙΣ παρουσιάζει τις καινοτομίες της σχολικής τάξης στο περίπτερο 7 στην 85η ΔΕΘ

0
90

Η μεγάλη ηφαιστειακή έκρηξη της Θήρας
Ρομπότ-σκυλιά που ανιχνεύουν πυρκαγιές
Ερπετά –ρομπότ και εκτυπωτές για το σύστημα Braille



Είστε στη νήσο Στρογγύλη ή Θήρα , γύρω στο 1600 πΧ . Περιδιαβαίνετε τα σοκάκια του οικισμού, βλέπετε τα σπίτια και τους κατοίκους της περιοχής την ώρα των καθημερινών τους δραστηριοτήτων. Ξαφνικά το έδαφος ανοίγει κάτω από τα πόδια σας. Μια μεγάλη έκρηξη σκορπά γύρω σας σύννεφα πέτρας και σκόνης. Επικρατεί χάος . Βιώνετε έναν από τους ισχυρότερους σεισμούς της αρχαιότητας που συνέβησαν στον ελληνικό χώρο. Και τελευταία κυριολεκτικά στιγμή καταφέρνετε να διασωθείτε καθώς επιβιβάζεστε σε ένα πλοίο της εποχής, κοιτάζοντας γύρω σας το Αιγαίο καθώς το νερό φουσκώνει από το τσουνάμι που ακολουθεί…

Αυτή τη συγκλονιστική εμπειρία μπορεί κανείς να βιώσει μέσω της πλατφόρμας Διαδραστικής και Βιωματικής Μάθησης εικονικής πραγματικότητας ActiVatoR.
Πρόκειται για έναν προσομοιωτή , ο οποίος παρουσιάζεται στο περίπτερο 7 του Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων , στο stand του ΝΟΗΣΙΣ.

Το έκθεμα αποτελείται από την πλατφόρμα κίνησης και εφαρμογές για γυαλιά εικονικής πραγματικότητας Oculus. Ο επισκέπτης της έκθεσης μπορεί να καθίσει στο ειδικά διαμορφωμένο κάθισμα της πλατφόρμας κίνησης και φορώντας τα γυαλιά Εικονικής Πραγματικότητας, να μεταφερθεί στον αρχαίο κόσμο όπου θα παρακολουθήσει τη ζωή και την καθημερινότητα των ανθρώπων της εποχής.

Μέσα από τα εκπαιδευτικά σενάρια χρήσης που διαθέτει το ActiVatoR, («Η πολιορκία της Ρόδου», «Το ναυάγιο των Αντικυθήρων», «Ο πρώτος πολιτισμός της Ευρώπης»), ο χρήστης μπορεί να γνωρίσει με βιωματικό τρόπο ορισμένα από τα σημαντικά επιτεύγματα της αρχαίας Ελληνικής τεχνολογίας και πολιτισμού, αλλά και να συμμετέχει μέσω εικονικής πραγματικότητας σε ιστορικά γεγονότα, να αλληλοεπιδρά με αντικείμενα και χαρακτήρες της εποχής.
Η διάρκεια δοκιμής ενός σεναρίου στην πλατφόρμα ActiVatoR είναι 10 λεπτά . Στη διάρκεια της Έκθεσης μπορεί κανείς να περιηγηθεί στη Θήρα και να «βιώσει» την έκρηξη του ηφαιστείου.
Το σύστημα προσομοίωσης κίνησης με γυαλιά εικονικής πραγματικότητας είναι κατάλληλο για παιδιά μεγαλύτερα από 10 ετών.
Το ActiVatoR , ιδανικό εκπαιδευτικό εργαλείο για μικρούς και μεγάλους δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Ενιαίας Δράσης Κρατικών Ενισχύσεων Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης & Καινοτομίας «ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)και εθνικούς πόρους και υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ και ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ (ΕΠΑνΕΚ) του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης


Μαθητικές καινοτομίες στο περ 7

Παράλληλα , το ΝΟΗΣΙΣ παρουσιάζει στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ, στο περίπτερο 7, έργα μαθητών που συμμετείχαν στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής.
Οι μαθητικές εφαρμογές που παρουσιάζονται είναι:

-RobotHood Το ρομπότ –σκύλος που αναγνωρίζει τα σημάδια πιθανής πυρκαγιάς
2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς
Ένας τετράποδος φύλακας παρακολουθεί τις διακυμάνσεις του κλίματος στο περιβάλλον που κινείται καταγράφοντας τιμές όπως η θερμοκρασία και η υγρασία και αναγνωρίζει έγκαιρα ενδείξεις πυρκαγιάς όπως φλόγα, καπνό και υψηλή θερμοκρασία.

-RobotWarp Ρομπότ που χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό ακτών.
7ο ΓΕΛ Καλαμαριάς
Ένα τετράποδο φιλικό ρομπότ, συλλέγει σκουπίδια . Είναι σχεδιασμένο για να κινείται και στις δύσβατες περιοχές όπως δάση, χωματερές και λόφους. Εντοπίζει κάθε είδους αντικείμενα που βρίσκονται πεταμένα και είναι ιδιαίτερα ευέλικτο στις κινήσεις του στο περιβάλλον.

-Εκτυπωτής Braille
1o Δημοτικό Σχολείο Ευκαρπίας

Η ρομποτική κατασκευή ενός εκτυπωτή Braille είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική και πρακτική για όσους έχουν προβλήματα όρασης. Πατώντας ένα γράμμα στο πληκτρολόγιο, έξι κινητήρες «χτυπάνε» τις κατάλληλες κουκκίδες πάνω στο ρολό χαρτί. Στη συνέχεια ο κινητήρας τροφοδοσίας χαρτιού προχωράει το ρολό χαρτί για να τυπωθεί το επόμενο γράμμα.

-3D Εκτυπωτής από ανακυκλώσιμα υλικά
1ο ΕΠΑΛ Καλαμαριάς
Οι μαθητές κατασκεύασαν και τοποθέτησαν πάνω στον εκτυπωτή ιδιοκατασκευής τουςτα κατάλληλα κυκλώματα για την τροφοδοσία, τον έλεγχο των μοτέρ των αξόνων, του extruder, της παροχής του filament, της κεφαλής. Τέλος σχεδίασαν ένα 3d ψηφιακό σχέδιο και προγραμμάτισαν τον μικροεπεξεργαστή Arduino ,ώστε να ελέγχει τα κυκλώματα για το σχεδιασμό του

Ο 3D Printer που κατασκεύασαν οι μαθητές δημοτικού, έχει ως πρώτη ύλη ανακυκλώσιμα υλικά που χρησιμοποιούν στο σχολείο.


-Ρομποτικό φίδι και αράχνη

1ο Εργαστηριακό Κέντρο Επαγγελματικών Λυκείων Γιαννιτσών.

Ρομποτικές κατασκευές με legomindstorms ev 3 . Οι μαθητές εξερεύνησαν τη δυνατότητα διασύνδεσης των ρομπό με συσκευή android και τον εξ αποστάσεως έλεγχο των ρομπότ με ειδικό τηλεχειριστήριο.

-Ρομποτικός Διπλωτής Ρούχων

Γυμνάσιο Κοπανού, 2ο Γυμνάσιο Νάουσας

Μια εφαρμογή που μπορεί κυριολεκτικά να λύσει ένα πρόβλημα της καθημερινότητας ιδιαίτερα για όσους έχουν ένα πολύ φορτωμένο 24ωρο πρόγραμμα.

Ο ρομποτικός διπλωτής ρούχων , δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα να διπλώνει οποιοδήποτε ρούχο, μόλις ο αισθητήρας αντιληφθεί την κίνηση του χεριού του.

-ΑΙΣ- Ένα έξυπνο τετράτροχο ρομποτικό όχημα
5ο Γενικό Λύκειο Σερρών, 1ο Γενικό Λύκειο Σερρών, Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Σερρών, 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Καβάλας.
Το ρομπότ κατασκευάστηκε για να βοηθήσει στην υποστήριξη , ανάπτυξη και έκφραση των δεξιοτήτων των παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, τα οποία αντιμετωπίζουν συχνά δυσκολίες με τις κινητικές δραστηριότητες και τις δραστηριότητες δημιουργικότητας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.