Τοπικά ΜΜΕ: Η συμπαθητική αλλά βαρετή φίλη των Θεσσαλονικέων

0
1217

Της θεωρητικής στήριξης των Θεσσαλονικέων φαίνονται να απολαμβάνουν τα δημοτικά μέσα ενημέρωσης, η TV100 και ο FM100 ανακοίνωσε σήμερα πανηγυρικά ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Γιατί για πρακτική «χλωμό» το βλέπω!

Γράφει η Κατερίνα Νικολάου

Η διοίκηση της Δημοτικής Ραδιοτηλεόρασης Θεσσαλονίκης (TV100/FM100) σε συνεργασία με το ιδιαίτερα δραστήριο τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ και την ΕΣΗΕΜΘ ανέθεσε στην Palmos Analysis να διεξάγει έρευνα στους επτά Δήμους της Α’ Εκλογικής Περιφέρειας Θεσσαλονίκης. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το 41% των κατοίκων της περιοχής δηλώνει πως τα δημοτικά μέσα ενημέρωσης είναι χρήσιμα και πως πρέπει να ανήκουν και να χρηματοδοτούνται και από άλλους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος. Ποσοστό 26% θεωρεί πως είναι χρήσιμα και πως θα πρέπει να συνεχίσουν να ανήκουν μόνο στον Δήμο Θεσσαλονίκης, ενώ 12% θεωρεί ότι δεν χρειάζονται και πως πρέπει να κλείσουν.

Ωστόσο σε κάποια πράγματα υπάρχει αυτό που λέμε «απόσταση μεταξύ θεωρίας και πράξης». Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται και η στήριξη των κατοίκων του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, με μόνη εξαίρεση το ραδιόφωνο κι αυτό λόγω ΠΑΟΚ και αυτοκινήτου. Γιατί η πόλη αυτή, τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια, μικρή στήριξη προς τα τοπικά ΜΜΕ έχει δείξει. Η εφημερίδα Μακεδονία έκλεισε, το ίδιο και ο Αγγελιοφόρος ενώ η μία καθημερινή και οι δύο εβδομαδιαίες που κυκλοφορούν φυτοζωούν. Το πανελλαδικής εμβέλειας Μακεδονία το έχει ρίξει στο σορολόπ με επίκεντρο τη διασκέδαση, τα τοπικά κανάλια που υπήρχαν πνέουν τα λοίσθια αφού αδυνατούν να πληρώσουν τη Digea και τα δημοτικά ΜΜΕ κάνουν νούμερα πιο χαμηλά κι από της ΕΡΤ ακόμα και σε τοπικό επίπεδο. Δεν είναι τυχαίο πως εδώ και έναν χρόνο τα δημοτικά ΜΜΕ, στο πλαίσιο περιστολής των εξόδων, αποχώρησαν από τις μετρήσεις τηλεθέασης και ακροαματικότητας της Nielsen και της Focus. Και πώς να πουλήσεις διαφήμιση χωρίς στοιχεία τηλεθέασης κι ακροαματικότητας, εν όψει μάλιστα αυτοδιοικητικών εκλογών;

Έτσι κατέληξαν τα δημοτικά ΜΜΕ η συμπαθητική αλλά βαρετή φίλη των Θεσσαλονικέων, «πολύ καλό κορίτσι» αλλά δεν την παίρνουν ποτέ τηλέφωνο για καφέ! Κι όχι μόνο τα δημοτικά. Τα περισσότερα τοπικά μέσα θεωρούν πως για να ακούσει κανείς θέματα της κεντρικής πολιτικής σκηνής θα απευθυνθεί σε αυτά, ενώ στην πραγματικότητα στα τοπικά μέσα απευθύνεσαι για το πρόβλημα που έχεις δίπλα σου. Το πολιτιστικό και καλλιτεχνικό ρεπορτάζ αποτελούν ίσως την εξαίρεση, αφού τα τοπικά μέσα στηρίζουν τους καλλιτέχνες της πόλης. Σε ό,τι αφορά όμως την καθημερινότητα, τα περισσότερα τοπικά ΜΜΕ κρατούν σχέσεις «συμπάθειας», για να το πω κομψά, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να συγκρουστούν προς όφελος του θεατή.

Καλή λοιπόν η συμπάθεια, αλλά οι δημοσιογράφοι δεν χρειάζονται μόνο για τσάι!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.