ΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ 2016, ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΤΟΥ 2017

0
1848

Τρεις καλλιτεχνικοί διευθυντές ανακαλούν τρεις μνήμες από το 2016 και εκφράζουν τρεις προσδοκίες για το 2017

«Ακόμη η λογοκρισία ζει και βασιλεύει…»
Μαρία Τσαντσάνογλου, Διευθύντρια του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

ΜΝΗΜΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 2016

  1. Αναμφισβήτητα η πρώτη ανάμνηση που διατηρώ ισχυρή μέσα από τα γεγονότα που σημάδεψαν το 2016 είναι η τρομακτική εικόνα των προσφύγων και, δυστυχώς, η αδυναμία μας να τους βοηθήσουμε όσο θα έπρεπε. Και φυσικά, το δυσάρεστο συμπέρασμα μιας διχασμένης Ευρώπης αυτών που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το ανθρωπιστικό πρόβλημα, αυτών που βρήκαν πρόσφορο έδαφος λαϊκισμού για να εκφράσουν ακραίες εθνικιστικές απόψεις και αυτών που παριστάνουν ότι ασχολούνται με το πρόβλημα, αποφεύγοντας ωστόσο να το κοιτάξουν κατάματα. Οι τελευταίοι, δυστυχώς, είναι η συντριπτική πλειοψηφία.
  2. Μέσα στο 2016 το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης είχε μια σειρά από σημαντικές συνεργασίες με το εξωτερικό διατηρώντας τον τίτλο του μουσείου με την μεγαλύτερη κινητικότητα εκτός Ελλάδας. Κρατώ στο νου μου την έκθεση “Εικόνες του Μοντερνισμού. Η συλλογή Σούκιν” που πραγματοποιήθηκε στο νέο κτήριο του Ιδρύματος Louis Vuitton στο Παρίσι, ένα κτήριο που σχεδίασε ο Frank Ghery και που αποτελεί ό,τι πιο καινοτόμο υπάρχει σήμερα στον χώρο τους μουσειακής αρχιτεκτονικής.
  3. Μεγάλη θλίψη προκάλεσε η ακύρωση, κυριολεκτικά την παραμονή των εγκαινίων της, της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης του Τσανάκαλε στην γειτονική Τουρκία, με την οποία το ΚΜΣΤ επρόκειτο να συνεργαστεί. Είναι μια θλιβερή διαπίστωση ότι ακόμη και στις ημέρες μας η λογοκρισία ζει και βασιλεύει και η πολιτική μπορεί να ελέγξει και τον ίδιο τον πολιτισμό.

ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 2017

  1. Οι προσδοκίες μου για το 2017 έχουν βεβαίως να κάνουν με την δραστηριότητα του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Γνωρίζουμε ότι το 2017 είναι η χρονιά της 6ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και δουλεύουμε εντατικά για την υλοποίησή της καθώς έχουμε βάλει στόχο κάθε Μπιενάλε να είναι καλύτερη από την προηγούμενη.
  2. Επίσης δεν μπορώ να μην αναφέρω ότι στις προσδοκίες μου είναι να νομοθετηθεί και να λειτουργήσει ο νέος μουσειακός οργανισμός που θα συνενώνει τις δραστηριότητες του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης με το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης δημιουργώντας μια πιο δυναμική παρουσία της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης με ουσιαστική αναπτυξιακή προοπτική.
  3. Θα τελειώσω με κάτι που ακούγεται τετριμμένο, είναι όμως το πιο ουσιαστικό. Προσδοκώ κι εύχομαι να σταματήσουν οι πόλεμοι και οι πολιτικοί λαϊκισμοί, να βελτιωθεί η οικονομία μας, να υπάρξει κοινωνική δικαιοσύνη, να δούμε ηλιακτίδες αισιοδοξίας στη χώρα μας και στον κόσμο.

 

«Το ΚΘΒΕ στην Ειδομένη, μια αξέχαστη εμπειρία…»
Γιάννης Αναστασάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Κ.Θ.Β.Ε.

ΜΝΗΜΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 2016

  1. Η πρεμιέρα του έργου «Επτά επί Θήβας» στην Επίδαυρο. Συγκινήθηκα πολύ που αυτή τη σπουδαία και τολμηρή παράσταση την υποδέχθηκε τόσο θερμά ο κόσμος. Μια παράσταση που αγαπούμε, που επαινέθηκε από κριτικούς και κοινό και έδωσε ένα πρώτο δείγμα της νέας πορείας που ελπίζω να πάρει το ΚΘΒΕ.
  2. Η Έκθεση Κοστουμιών από τη 55χρονη ιστορία του ΚΘΒΕ. Για πρώτη φορά 62 κοστούμια βγήκαν από το βεστιάριο του θεάτρου στο φως κι εκτέθηκαν με υπέροχο τρόπο σε επιμέλεια  της Ιουλίας  Σταυρίδου στο Αλατζά Ιμαρέτ (Δημήτρια). Χρωστάμε μια μόνιμη Έκθεση που σχεδιάζουμε ήδη για να παραδοθεί στο κοινό την άνοιξη στο Βασιλικό θέατρο.
  3. Η εξόρμηση των ηθοποιών του ΚΘΒΕ στον προσφυγικό καταυλισμό της Ειδομένης. Μια εμπειρία αξέχαστη. Εκεί που μοιράσαμε χέρι με χέρι είδη πρώτης ανάγκης που πρόσφεραν οι θεατές μας στους πρόσφυγες. Εκεί που οι ηθοποιοί μας έπαιξαν με τα προσφυγόπουλα στη σκηνή της ΜΚΟ Άρσις κι είδα τα παιδιά αυτά να ζωγραφίζουν, να γελάνε, να ξεχνούν για λίγες ώρες το δράμα τους.

ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 2017

  1. Να ξαναβρεί το ΚΘΒΕ το βηματισμό του, με σπουδαίες παραστάσεις το 2017 και χωρίς το βραχνά των παλιών χρεών. Θα δώσω όλες μου τις δυνάμεις για αυτό το διπλό σκοπό κι ελπίζω να τα καταφέρουμε, γιατί η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα αξιώνουν ένα θέατρο υγιές και τολμηρό.
  2. Να ευοδωθεί η προσπάθειά μας για την ανακαίνιση του Θεάτρου Δάσους με τη βοήθεια των πολιτών μέσα από το πρόγραμμα act4greece της Εθνικής Τράπεζας. Για να είναι επισκέψιμο και λειτουργικό όλο το χρόνο και επιπλέον να διαμορφωθεί κατάλληλα ο χώρος όπου φυλάσσονται αρχειακά κομμάτια σκηνικών, φροντιστηριακού υλικού και κοστουμιών από ιστορικές παραστάσεις του ΚΘΒΕ, ώστε να προσφέρουμε οργανωμένες ξεναγήσεις σε μαθητές σχολείων το χειμώνα και στο κοινό των παραστάσεων και των συναυλιών που φιλοξενούμε το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ Δάσους (που από φέτος θα αποκτήσει και διεθνή χαρακτήρα).
  3. Να συνεχισθούν και να ενταθούν οι συνεργασίες με όλους τους φορείς -από την Περιφέρεια και τους Δήμους μέχρι τα μουσεία και τους καλλιτεχνικούς οργανισμούς της Βόρειας Ελλάδας. Έχουμε καταλάβει πλέον όλοι πως στην εποχή της κρίσης οι συνέργειες και η ενίσχυση κοινών πρωτοβουλιών για την παραγωγή πολιτισμού είναι μονόδρομος.

 

«Εύχομαι η ανθρωπότητα να ξαναβρεί τον βηματισμό της»
Γιώργος – Εμμανουήλ Λαζαρίδης, Καλλιτεχνικός διευθυντής Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

ΜΝΗΜΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 2016

  1. Από το 2016, αξέχαστες θα μου μείνουν όλες οι εμπειρίες που μας χάρισε η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων «MOYSA», την οποία είδα να καταξιώνεται σαν μία πρότυπη μουσική κοινότητα με διεθνή ακτινοβολία.
  2. Θυμάμαι επίσης με ευγνωμοσύνη τις ατελείωτες ώρες εργασίας με στενούς συνεργάτες και φίλους στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, που χάρισαν στον Οργανισμό μία δημιουργική και καλλιτεχνικά πολυδιάστατη χρονιά.
  3. Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η πρόσφατη συναυλία μου στην Κωνσταντινούπολη, η οποία συνδυάστηκε με σημαντικές και χαρούμενες προσωπικές στιγμές.

ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 2017

  1. Το 2017 προσδοκώ να καμαρώσω την περαιτέρω καλλιτεχνική εξέλιξη της MOYSA και της νεοσύστατης παιδικής ορχήστρας εγχόρδων.
  2. Περιμένω με τιμή τις συναυλίες μου με την Μαρία Φαραντούρη και την Barbara Hendricks.
  3. Τέλος, το νέο έτος εύχομαι η ανθρωπότητα να ξαναβρεί τον βηματισμό της.

Πρώτη δημοσίευση: εφημερίδα thessnews, φύλλο 30.12.2016

Προηγούμενο άρθρο«ΠΙΑΝΕΙΣ ΧΩΜΑ»: ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
Επόμενο άρθροΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ: «Η ΤΕΧΝΗ ΒΓΑΙΝΕΙ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ»
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.