Γ. ΒΟΥΡΟΣ: «ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΕΝΑΝ ΥΠΠΟ ΠΟΥ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ»

0
1272
Από την παράσταση «Παιδιά ενός κατώτερου θεού».
Από την παράσταση «Παιδιά ενός κατώτερου θεού».
Από την παράσταση «Παιδιά ενός κατώτερου θεού».

 

Συνέντευξη στον Γιάννη Θ. Κεσσόπουλο / [email protected]

Τον περασμένο Αύγουστο αποχώρησε από την καλλιτεχνική διεύθυνση του ΚΘΒΕ με επεισοδιακό τρόπο. Το χειμώνα σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε στην παράσταση «Παιδιά ενός κατώτερου θεού», στο Θέατρο Βεάκη, ως δάσκαλος σε ίδρυμα κωφαλάλων, επαναλαμβάνοντας μια παλαιότερη επιτυχία που έχει σημαδέψει την καριέρα του (2000-2002). Την παράσταση μάλιστα παρακολούθησαν σωματεία Κωφών, σύλλογοι και φορείς ΑμΕΑ, επιβεβαιώνοντας την κοινωνική της διάσταση. Ο Γιάννης Βούρος, δικαιωμένος πια για τις μομφές που δέχθηκε περί κακοδιαχείρισης, μιλά στη THESSNEWS για πρώτη φορά δημόσια για το ΚΘΒΕ μετά την αποχώρησή του από την καλλιτεχνική διεύθυνση.

 

Κύριε Βούρο, ολοκληρώνεται η χειμερινή σεζόν. Με τι αίσθηση την αποχαιρετάτε;

Πάντα το φινάλε μιας θεατρικής περιόδου συνοδεύεται από ανάμεικτα συναισθήματα. Οπωσδήποτε συνυπολογίζονται παράμετροι όπως αυτές της οικονομικής ή της καλλιτεχνικής επιτυχίας ή της αποτυχίας αλλά στη δική μου περίπτωση βαραίνουν περισσότερο οι «οικογενειακές» στιγμές που δένουν τα μέλη ενός θιάσου, οι χαρές, οι στενοχώριες, οι προβληματισμοί… οι αγωνίες… Στιγμές δηλαδή που μοιράζεσαι μόνο με δικούς σου ανθρώπους. Από αυτή λοιπόν την άποψη η τελευταία παράσταση εμένα με βρίσκει με μία απέραντη θλίψη που κουβαλάω για καιρό καθώς κάθε φορά βιώνω μικρούς «θανάτους».

Στη διάρκεια της θητείας σας στο ΚΘΒΕ μια ανώνυμη επιστολή στάλθηκε στον ΥΠΠΟ και από εκεί στον εισαγγελέα. Πριν από λίγες μέρες παραλάβατε την εισαγγελική απόφαση που απορρίπτει κάθε μομφή περί κακοδιαχείρισης που υπαινίχθηκε η ανώνυμη επιστολή, ο πρώην ΥΠΠΟ και ο νυν καλλιτεχνικός διευθυντής. Ένα σχόλιο…

Με ρωτάτε για κάτι το οποίο αποτελεί τουλάχιστον για μένα παρελθόν. Τρία εισαγγελικά πορίσματα (Εφετών, Πρωτοδικών και του Εισαγγελέα κατά της διαφθοράς Θεσσαλονίκης) με αθωώνουν πανηγυρικά. Παράλληλα δικαιώνουν και τον αγώνα που κάναμε προκειμένου να εξαιρεθούν οι εργαζόμενοι του Κρατικού Θεάτρου από τον παράλογο νόμο περί 24μηνων συμβάσεων. Κοιμάμαι ήσυχος. Δεν ξέρω εάν πρέπει να κοιμούνται ήσυχοι αυτοί που προκάλεσαν την αξιοπρέπεια μου και τη νοημοσύνη μου εκτοξεύοντας κατηγορίες και λάσπη εναντίον μου. Εντύπωση προκαλεί βέβαια πως μετά από τα αθωωτικά εισαγγελικά πορίσματα κανείς από αυτούς αλλά ούτε το επίσημο ΚΘΒΕ ευαισθητοποιήθηκε να ανακοινώσει τις αποφάσεις. Λες και ντρέπονται που ο τ. καλλιτεχνικός Διευθυντής αποδείχτηκε τίμιος διαχειριζόμενος Κρατικό χρήμα.

Ήταν η μοναδική ανώνυμη επιστολή;

Είχαν φτάσει στο γραφείο μου κι άλλες δύο τρεις επίσης ανώνυμες, αυτές σε ιδιωτικό ύφος και προτροπές – συμβουλές πως εάν δεν συμμορφωνόμουν σύμφωνα με τους «νόμους λειτουργίας» που εθιμικά διέπουν το ΚΘΒΕ (συμβόλαια «φίλων», εσωτερικές μετακινήσεις υπαλλήλων, ανάθεση ρόλων, διάφορες υπαλληλικές χάρες κλπ) θα αντιμετώπιζα «προβλήματα». Δεν έδωσα σημασία.

Περιμένατε ότι σε ένα Κρατικό Θέατρο που υπηρετεί τον πολιτισμό, θα κυκλοφορούν τέτοιες επιστολές;

Ναι. Σε αυτό το κομμάτι, του κακομαθημένου Δημοσίου Τομέα αργά ή γρήγορα θα βρεθεί τρόπος να κατηγορηθείς. Δεν έχει υπάρξει Διευθυντής Οργανισμού που να μην αντιμετώπισε καταγγελίες, σοβαρές ή και γελοίες όπως στη δική μου περίπτωση. Το πρόβλημα όμως όσον αφορά το Κρατικό Θέατρο είναι το γιατί το υγιές κομμάτι των υπαλλήλων που είναι και η συντριπτική πλειοψηφία επιτρέπει σε αυτό το μικρό απόστημα να συνεχίζει να υφίσταται και να μολύνει την εύρυθμη λειτουργία των υπολοίπων.

Μετά τη δική σας απομάκρυνση ακολούθησαν και άλλες (βλέπε Λούκος, Ιωακειμίδης)… Πως κρίνετε τους 8 μήνες Μπαλτά στο ΥΠΠΟ;

Δυστυχώς δεν αποδεικνύεται μόνον ο Υπουργός ανεπαρκής αλλά και όλος ο συρφετός των χαμαιλεόντων οσφυοκαμπτών με την εγγενή εκδικητικότητα και τη δίψα τους για επιβεβαίωση, επηρεάζουν με την παρουσία τους και την ημιμάθειά τους τις όποιες αποφάσεις λαμβάνονται στους άνω ορόφους του Υπουργείου.

Οι καλλιτέχνες ζήτησαν να απομακρυνθεί ο Μπαλτάς και ο Δούρος και τελικά απομακρύνθηκε ο Δούρος και η υπεύθυνη γραφείου Τύπου. Θεωρείτε ότι με αυτές τις αλλαγές αλλάζει κάτι στο Υπουργείο; 

Θα επιθυμούσα έναν Υπουργό που επιτέλους να έχει σχέση με το αντικείμενο. Πολύ θα ήθελα να επιβεβαιωθούν τα όνειρα κάποιων εξ ημών και να χειροκροτήσουμε κάποια στιγμή στο Υπουργείο Πολιτισμού ένα από τα ονόματα που ακούγονται όλο και πιο συχνά στους κύκλους μας. Άτομα με εμπειρία, κύρος, αγάπη για το χώρο, με γνώσεις, μόρφωση, καλλιέργεια. Ας ελπίσουμε πως η όποια επόμενη Κυβέρνηση (αφού η παρούσα απέτυχε και σε αυτήν την επιλογή) θα αξιοποιήσει τον κατάλληλο.

Με βάση τα σημερινά δεδομένα, εκτιμάτε ότι υπάρχει κίνδυνος συγχώνευσης του ΚΘΒΕ με το Εθνικό;

Δεν είναι κάτι που επιθυμώ και νομίζω πως κανείς από εμάς που έχουμε σώας τας φρένας μας θα επιθυμούσε. Άλλη η δουλειά του Εθνικού Θεάτρου, τελείως διαφορετική ως προς τους στόχους του Κρατικού. Βεβαίως κοινός παρονομαστής είναι όλα αυτά που αναφέρονται στον ιδρυτικό νόμο αλλά πέρα από τη ζημιά που θα γίνει ως προς τη συρρίκνωση των θέσεων εργασίας φανταστείτε πόσο θα συρρικνωθούν και οι πολιτιστικές δραστηριότητες αφού την δουλειά που έκαναν δυο τεράστιοι οργανισμοί αποκλείεται να κατορθώσει να την κάνει ένας. Άρα μοιραία θα ακολουθήσει μείωση δραστηριοτήτων και ως συγκοινωνούντα δοχεία θα επηρεαστούν και οι θέσεις εργασίας στον καλλιτεχνικό, διοικητικό και τεχνικό τομέα.

Ποια είναι τα επόμενα καλλιτεχνικά σας σχέδια;

Πολλά. Μεταξύ αυτών, μια έκθεση ζωγραφικής στη γκαλερί Αγκάθι, στην Αθήνα, αλλά και μια σειρά διαλέξεων σε πανεπιστήμια και στην ομογένεια της Αυστραλίας. Όσο για τα θεατρικά, κυοφορούνται σημαντικά πράγματα αλλά το μόνο που θα ήθελα να πω από τώρα είναι ότι τα «Παιδιά ενός κατώτερου θεού» θα ανεβούν στη Θεσσαλονίκη τον προσεχή Οκτώβριο.

*πρώτη δημοσίευση: εφημερίδα THESSNEWS

Προηγούμενο άρθροΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ: ΞΕΚΙΝΑ ΑΥΡΙΟ ΤΟ ΚΥΠΕΛΛΟ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ 2016
Επόμενο άρθροΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΣΙΡΚΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΡΙΟ ΣΤΟΝ ΠΟΛΥΧΩΡΟ «WE»
Σπούδασα νομικά στο ΑΠΘ, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη (πολιτιστικός ρεπόρτερ, προϊστάμενος πολιτιστικού, συντάκτης ύλης πολιτικού, αρθρογράφος). Και διευθυντή τον αείμνηστο Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως πολιτιστικός συντάκτης κι έπειτα η free press «Karfitsa» στην οποία εργάστηκα ως διευθυντής από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες (Νομαρχία Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμος Δέλτα) και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού. https://www.facebook.com/gkessopoulos

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.