Γ. ΒΡΑΝΟΣ: «ΟΝΕΙΡΟ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΕ ΜΑΣ Ο,ΤΙ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ Ή ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ»

0
2839

3-%ce%b3%ce%b5%cf%8e%cf%81%ce%b3%ce%b9%ce%bf%cf%82-%ce%b2%cf%81%ce%ac%ce%bd%ce%bf%cf%82-2

O ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΡΑΝΟΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΣΤΗ THESSNEWS

Συνέντευξη στον Γιάννη Θ. Κεσσόπουλο

Από το 2014 είναι στο τιμόνι της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης ως καλλιτεχνικός διευθυντής. Αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από το 2015, ο Γεώργιος Βράνος κουβαλά μεγάλη εμπειρία στο γερμανικό χώρο της συμφωνικής μουσικής. Σήμερα, απαντά σε όλες τις ερωτήσεις που του θέσαμε και αυτό είναι προς τιμήν του.

Έχοντας πολύ καλή σχέση με τα μέλη του δ.σ. του Ειδικού Ταμείου Οργάνωσης Συναυλιών (ΕΤΟΣ), αναζητά μαζί τους την ισορροπία μεταξύ της προσπάθειας να αναπτυχθεί η καλλιτεχνική δυναμική και το πολιτιστικό, κοινωνικό και εκπαιδευτικό έργο της ΚΟΘ σε συνδυασμό με την καλύτερη δυνατή οικονομική διαχείριση, «γιατί δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ξεχνάμε τα οικονομικά δεδομένα στη χώρα μας, πολύ περισσότερο ως ένας κρατικός οργανισμός».

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ: Δεν παραλείπει να ευχαριστήσει το ανθρώπινο δυναμικό της ΚΟΘ μιας και παρά τις περικοπές στη χρηματοδότηση κατά 1/3, οι συναυλίες αυξήθηκαν κατά 20%, το οποίο σημαίνει περισσότερη δουλειά.

Συζητώντας για τα οικονομικά, τονίζει ότι μετά τις περσινές αρρυθμίες στις χρηματοδοτήσεις των φορέων η κατάσταση ομαλοποιήθηκε ενώ χάρη στη βοήθεια του ΥΠΠΟ σε σχέση με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές «έχουμε υγεία στα οικονομικά μας».

Σύμφωνα με το Γ. Βράνο, η ετήσια επιχορήγηση ανέρχεται στις 500.000, ακριβώς στο 1/3 της επιχορήγησης προ κρίσης. Φέτος για πρώτη φορά τα έσοδα από χορηγίες ανήλθαν στο 50% των συνολικών εσόδων και υπήρχε αύξηση και στα έσοδα από εισιτήρια, παρόλο που έχουν μειωθεί οι τιμές 3 φορές τα τελευταία 2 χρόνια.

Τονίζει δε ότι έχει ήδη εξασφαλιστεί η πλήρης χρηματοδότηση, από το Γενικό Προξενείο της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, της συναυλίας της ΚΟΘ στο Μόναχο, στις 10 Μαρτίου 2017, προς τιμήν των θυμάτων του Ολοκαυτώματος των Εβραίων Θεσσαλονικέων,.

Επίσης, έχει κατατεθεί ήδη πρόταση για ανάπτυξη του πολύ επιτυχημένου εκπαιδευτικού και κοινωνικού προγράμματος «Μουσική παντού» με την οικονομική στήριξη από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος».

«Μακάρι και ο Δήμος και η Περιφέρεια να προβάλλουν τους πολιτιστικούς φορείς της πόλης, αλλά και τα τουριστικά μας γραφεία να πειστούν να μας συμπεριλάβουν στα πακέτα φιλοξενίας τους»

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Συμμετέχετε στην προσπάθεια του Δήμου ή και της Περιφέρειας για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης; ρωτήσαμε τον Γ. Βράνο. «Κατανοώ φυσικά ότι πρόκειται για κάτι ιδιαιτέρως δύσκολο για πολλούς λόγους, κυρίως όμως ξεκινά από εμάς τους ίδιους. Αν εμείς ως κοινωνία της πόλης, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τη δυναμική των πολιτιστικών οργανισμών μας, δεν μπορούμε φυσιολογικά να πείσουμε κάποιον από έξω για την αξία τους. Προς το παρόν λοιπόν αποτελεί όνειρο να συμβεί και σε μας ό,τι στο Μόναχο, στη Βιέννη ή στο Λονδίνο, που ο επισκέπτης θα βάλει στο πρόγραμμά του να παρακολουθήσει και την τοπική Φιλαρμονική ή Συμφωνική Ορχήστρα. Μακάρι και ο Δήμος και η Περιφέρεια να προβάλλουν τους πολιτιστικούς φορείς της πόλης, αλλά και τα τουριστικά μας γραφεία να πειστούν να μας συμπεριλάβουν στα πακέτα φιλοξενίας τους».

ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟ: Το χρόνιο και μεγαλύτερο πρόβλημα της Ορχήστρας, σύμφωνα με τον Γ. Βράνο, είναι το θέμα της στέγης. Σημειώνουμε ως προσωπική παρατήρηση ότι για να παίξει η ΚΟΘ στο Μέγαρο Μουσικής, που θα έπρεπε να είναι το φυσικό της «σπίτι», πληρώνει τα λειτουργικά έξοδα εν είδει ενοικίου! Ο κ. Βράνος πάντως τόνισε τα σταθερά βήματα προόδου στις σχέσεις της Κ.Ο.Θ. με το Μέγαρο τα τελευταία χρόνια.

«Θα πρέπει να ρωτήσετε τους Δήμους της περιφέρειας γιατί δεν καλούν την ΚΟΘ και όχι εμάς»

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ: Οι μουσικοί της ΚΟΘ είναι 105 και οι διοικητικοί υπάλληλοι 11! «Αν κάποιος θέλει από περιέργεια να δει πώς λειτουργεί μία κανονική συμφωνική ορχήστρα, μπορεί να επισκεφτεί την ιστοσελίδα οποιασδήποτε ορχήστρας στον κόσμο. Θα εκπλαγεί, κυρίως αν αναλογιστεί κανείς ότι εμείς δεν έχουμε λιγότερες συναυλίες από όλες αυτές. Τουναντίον!» τονίζει. Οι συνταξιοδοτήσεις χωρίς αντίστοιχες προσλήψεις και η κατάργηση των οργανικών θέσεων από το οργανόγραμμα όσων διοικητικών υπαλλήλων έφυγαν, επέτεινε το πρόβλημα προσωπικού.

koth-614x399

ΚΟΘ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: Το γεγονός ότι φέτος η ΚΟΘ δεν έκανε καλοκαιρινή περιοδεία και δεν έπαιξε στο Ηρώδειο, ο Γ. Βράνος το αποδίδει στα οικονομικά των τοπικών Δήμων. «Πάντως δεν ήμασταν απόντες από την περιφέρεια» λέει. Μέσω της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος η ΚΟΘ επισκέφτηκε τα μουσικά σχολεία 8 πόλεων της Β. Ελλάδας, ενώ στις 18 Αυγούστου η Κ.Ο.Θ. εμφανίστηκε στην Κρήτη, στη Ρόκκα Κισσάμου μπροστά σε 6.000 ανθρώπους.

Στις 17 Δεκεμβρίου η ΚΟΘ θα παίξει στις Σέρρες, προσκεκλημένοι του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, με το μουσικό παραμύθι «Πέτρος και Λύκος».

«Πιστεύω ότι θα πρέπει να ρωτήσετε τους Δήμους της περιφέρειας γιατί δεν καλούν την ΚΟΘ και όχι εμάς. Εμείς δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα πραγματοποίησης περιοδειών εκτός Θεσσαλονίκης, χωρίς την υποστήριξη των τοπικών φορέων. Άλλωστε ούτε και στο παρελθόν πήγαινε περιοδείες με ίδια έξοδα η Κ.Ο.Θ., αυτό πρέπει να τονιστεί. Πάντα υπήρχε πρόσκληση και συγχρηματοδότηση» λέει στη thessnews.

ΠΕΡΙ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ
Προτιμώ να έρθει κάποιος στη συναυλία, παρά να δει την ΚΟΘ τυχαία σε μια πλατεία
«Νομίζω ότι συναντώ συχνά ένα λάθος, όταν γίνεται συζήτηση περί εξωστρέφειας της ορχήστρας. Δεν πρέπει να περιορίζουμε την έννοια της εξωστρέφειας μόνο στις εναλλακτικές δράσεις ή να συμμετέχουμε όπου μας καλούν και να θεωρούμε τις τακτικές συναυλίες της ορχήστρας ως ‘εσωστρέφεια’. Έτσι χάνει κάποιος την ουσία του τι πραγματικά είμαστε: μία κορυφαία συμφωνική ορχήστρα που προσφέρει υπέροχες συναυλίες. Για μένα λοιπόν είναι ανυπολόγιστα μεγαλύτερο κέρδος να καταφέρω να πείσω έναν, δύο, δέκα, εκατό νέους (και όχι μόνο) να εντάξει μία συναυλία μας στη βραδινή του έξοδο και να πληρώσει 5 € από το χαρτζιλίκι του και κάνω ως Κ.Ο.Θ. ό,τι μπορώ για να τον φέρω κοντά μου. Καλό είναι και να με βρίσκει τυχαία σε μια πλατεία και να στέκεται εκεί από περιέργεια. Στην πρώτη περίπτωση όμως τον έχω κερδίσει. Στη δεύτερη όχι.
Η πολιτική εξωστρέφειας είναι επιτυχημένη όταν παράγει αποτέλεσμα. Οπότε όποιος θέλει να κρίνει το αποτέλεσμα της εξωστρεφούς πολιτικής μας ας έρθει σε μία οποιαδήποτε συναυλία μας και να μην μετράει μόνο εμφανίσεις μας σε εναλλακτικούς χώρους, που και πάλι δεν είναι λίγες. Πήγαμε σε δεκάδες σχολεία, νοσοκομεία, ιδρύματα, φυλακές, στη Ροτόντα, στο εργοτάξιο του Μετρό κτλ. Ας δει κάποιοςόμως τη συνολική εικόνα».

Πρώτη δημοσίευση: εφημερίδα thessnews, φύλλο 26.11.2016 

Προηγούμενο άρθροΠΕΝΤΟΖΑΛΙ ΜΕ ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΛΥΡΑ. ΓΙΝΕΤΑΙ;
Επόμενο άρθρο1Η ART THESSALONIKI | ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ ΜΑΖΙ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σπούδασα νομικά στο ΑΠΘ, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη (πολιτιστικός ρεπόρτερ, προϊστάμενος πολιτιστικού, συντάκτης ύλης πολιτικού, αρθρογράφος). Και διευθυντή τον αείμνηστο Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» στην οποία εργάστηκα ως διευθυντής από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες (Νομαρχία Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας), του ΚΘΒΕ, ειδικός σύμβουλος σε θέματα επικοινωνίας του Δημάρχου Δέλτα και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού. https://www.facebook.com/gkessopoulos

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.