ΚΑΘΕ ΦΟΡΕΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΙ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

0
1002

ÁÐÏØÅÉÓ ÔÇÓ ÐÏËÇÓ ÔÇÓ ÈÅÓÓÁËÏÍÉÊÇÓ ÌÅÔÁ ÔÇÍ ÁÐÏÃÅÕÌÁÔÉÍÇ ÂÑÏ×ÏÐÔÙÓÇ

Γράφει ο Γιάννης Θ. Κεσσόπουλος / [email protected]

Κάθε φορέας πολιτισμού της Θεσσαλονίκης κι ένα πρόβλημα, με κυρίαρχο το οικονομικό. Διαβάστε τα σημαντικότερα που αναμένουν απαντήσεις από τον υπουργό Πολιτισμού, Αρ. Μπαλτά

Με αρκετά ανοιχτά μέτωπα προσέρχεται στην 81η ΔΕΘ ο υπουργός Πολιτισμού Αριστείδης Μπαλτάς.

Με νέες διοικήσεις και διευθύνσεις σε όλους σχεδόν τους φορείς, έρχεται πάντως σε «φίλιο» περιβάλλον, το οποίο ωστόσο αντιμετωπίζει την πραγματικότητα με τα προβλήματά της.

Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή:

• Κορυφαίο ζήτημα η συνένωση των δύο μουσείων Σύγχρονης Τέχνης, του Κρατικού και του Μακεδονικού, μια υπόθεση που εκκρεμεί εδώ και δύο χρόνια –η συζήτηση κρατά πολύ περισσότερο. Πρόοδος υπήρξε, βεβαίως, επί θητείας Μπαλτά, αφού τον περασμένο Απρίλιο οι άνθρωποι των δύο μουσείων κατέληξαν σε συμφωνία. Ωστόσο, η νομοθετική ρύθμιση αργεί ακόμη… Οι πληροφορίες λένε ότι είναι θέμα ολίγων εβδομάδων. Η συνένωση θεωρείται πολύ καλή εξέλιξη, η οποία θα δυναμώσει την παρουσία της σύγχρονης τέχνης στη Θεσσαλονίκη.

• Άλλο θέμα, τα οικονομικά του ΚΘΒΕ. Εδώ βεβαίως ο Αρ. Μπαλτάς έχει κάνει πολλά, αφού επί θητείας του εξομαλύνθηκε η εκταμίευση της τακτικής επιχορήγησης προς το θέατρο και δόθηκε επιπλέον οικονομική ενίσχυση άνω των 3 εκατ. ευρώ. Το θέμα βεβαίως είναι ότι το χρέος του ΚΘΒΕ προς το ΙΚΑ παραμένει σε υψηλά επίπεδα και ο υπουργός θα αντιμετωπίσει και πάλι οικονομικά αιτήματα από την πλευρά του Θεάτρου.

• Έχουμε φτάσει Σεπτέμβριο και ακόμη δεν γνωρίζουμε εάν τελικά θα πραγματοποιηθεί η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης. Το υπουργείο όρισε επιτροπή η οποία θα αποφανθεί μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου για τη ΔΕΒΘ και την πολιτική βιβλίου γενικότερα. Φυσικά, κανείς δεν θα θέσει το θέμα στον κ. Μπαλτά, μιας και δεν υπάρχει στη Θεσσαλονίκη επίσημος φορέας που συμμετέχει στη διοργάνωση, αλλά όσοι ασχολούνται με το βιβλίο αναμένουν μια απάντηση από τον υπουργό.

• Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου βρίσκεται στα καλύτερά του από διοικητικής πλευράς, μιας και ανανεώθηκε, με τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή Ορέστη Ανδρεαδάκη να διαδέχεται τον Δημήτρη Εϊπίδη. Μαζί του και η ομάδα συνεργατών του. Ήσυχα τα πράγματα εδώ, μετά το Φεστιβάλ μάλλον θα έχουμε να πούμε περισσότερα.

• Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης συνεχίζει να τα πηγαίνει καλά και να ‘ναι η καλύτερη συμφωνική ορχήστρα της χώρας. Ωστόσο, παραμένει άστεγη μαζί και το ερώτημα γιατί πληρώνει δύο ενοίκια: ένα στο πρώην κινηματοθέατρο Παλλάς, στην παλιά παραλία, για τις δοκιμές της κι ένα στο Μέγαρο Μουσικής για τις συναυλίες της. Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, έχει πέσει στο ΥΠΠΟ η σκέψη – πρόταση να «στεγαστεί» η ΚΟΘ στο Μέγαρο και να πάψει να πληρώνει ενοίκια…

• Και μιας και μιλάμε για το Μέγαρο Μουσικής, εδώ τοποθετήθηκε νέα διοίκηση πριν λίγους μήνες, αλλά θα έχει ενδιαφέρον να ακούσουμε από τον υπουργό εάν θα εξακολουθήσει ως έχει η σχέση του Μεγάρου με το ΥΠΠΟ ή εάν θα ενισχυθεί. Να σημειώσουμε ωστόσο ότι το Μέγαρο της Θεσσαλονίκης δεν είναι Μέγαρο Αθηνών και η επιχορήγηση που λάμβανε ήταν πάντοτε λελογισμένη.

• Ένα θέμα που, επίσης, απασχολεί τη Θεσσαλονίκη κι έχει να κάνει (και) με το ΥΠΠΟ είναι ο σταθμός Βενιζέλου του υπό κατασκευή μετρό. Ένα θέμα που έχει να κάνει με τις αρχαιολογικές έρευνες και- παρά τις διαβεβαιώσεις- δεν είναι σίγουρο ότι έχει βρει τη λύση του. Στα αρχαιολογικά και το μετρό, παραμένει  αναπάντητο ερώτημα το πώς θα αξιοποιηθούν τα πάμπολλα ευρήματα από τις ανασκαφές για το μετρό…

Πρώτη δημοσίευση: εφημερίδα THESSNEWS #18 (10-11/09/2016)

Προηγούμενο άρθροΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΝΟΤΗ ΜΑΥΡΟΥΔΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Επόμενο άρθροΘΕΡΜΗΣ ΔΡΩΜΕΝΑ: ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΦΙΛΙΠΠΟ ΓΡΑΨΑ ΣΤΙΣ 19/9
Σπούδασα Νομικά, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη. Και διευθυντή το Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» την οποία διηύθυνα από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.